CHARAKTERISTIKA DD

logo středočeského kraje

  1. Základní údaje o DD
    1. Název:
    2. Dětský domov a Mateřská škola Beroun, p.o.

      Adresa: Mládeže 1102/8, 266 01 Beroun

      Zřizovatel: SK KÚ

      IČO: 47511753

      IZO ředitelství DD: 151 038 147

      ID datové schránky: piiuij6

    3. Kontakty:
    4. Číslo telefonu:

      311 611 728, 601 566 501

      Mgr. Jana Müllerová - ředitelka

       

      311 611 726, 601 566 500

      Bc. Bronislava Buroňová - zástupce ředitele, sociální pracovnice

       

      311 610 734, 601 566 505

      Ing. Marcela Šmídová - ekonom

       

      311 611 727

      Nonstop linka

       

      Číslo faxu: 311 610 734

      e-mailová adresa: info(zavináč)ddmsberoun.cz

      www stránky: www.ddmsberoun.cz

     

  2. Charakteristika DD
    1. Vymezení hlavní a doplňkové činnosti DD
    2. Dětský domov pečuje o děti podle jejich individuálních potřeb. Ve vztahu k dětem plní zejména úkoly výchovné, vzdělávací a sociální. Účelem DD je zajišťovat péči o děti s nařízenou ústavní výchovou. Do DD mohou být umísťovány děti zpravidla od 3 do nejvýše 18 let. Zařízení se legislativně drží zákona 109/2002 Sb., o výkonu ústavní a ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivně výchovné péče ve školských zařízení ve znění pozdějších předpisů. Spádově naše zařízení koordinuje a poskytuje metodickou pomoc Diagnostický ústav, ZŠ a Školní jídelna U Michelského lesa 222, Praha 4.

      Budova Dětského domova se nachází v sídlištní lokalitě města Berouna směrem na Plzeň. Kapacita zařízení je 30 dětí. Děti jsou rozděleny do 4 skupin, kde počet dětí je dle zákona stanoven v rozmezí 6 – 8. Vzhledem ke kombinovanému postižení děti se snažíme udržet nižší hranici počtu 6 dětí. Nelze srovnávat počet dětí v běžném DD s počtem dětí v našem DD. Péče o těžce kombinovaně postižené jedince je velmi náročná po všech stránkách a speciální potřeby svěřenců jsou náročnější na péči vychovatelů.

      Doplňkovou činnost škola neprovozuje.

    3. Materiálně technické podmínky

     

  3. Vybavení DD:
  4. Třípodlažní budova školy je bezbariérová.

    Místnosti:

    • Herny pro všechny skupiny, sociální zařízení, jídelny – výdejna, rehabilitační místnost, Kočárkárna, sušárna, multifunkční místnost pro hromadné akce, návštěvy
    • Ložnice – 2 – 3 lůžkové, sociální zařízení, izolace, vyšetřovna
    • Speciálně pedagogické centrum, diagnostická místnost, sociální zařízení, zázemí pro zaměstnance, sociální pracovnice, ekonomický úsek, hospodářka a skladové prostory
    • Oplocený areál pro pobyt venku

     

  5. Metody a formy práce
  6. Vzdělávací program

    • Vzdělávání ve školském zařízení se uskutečňuje podle školských vzdělávacích programů. Školní vzdělávací program pro Dětský domov je zpracován podle RVP ZŠS – vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením s více vadami a RPV pro PV, nese název „Rozkvétáme ve všech ročních obdobích"
    • hlavní účel a předmět činnosti školského zařízení je vymezen § 12 zákona č. 109/2002 Sb., v platném znění, a prováděcími předpisy
    • musí být zajištěno základní právo každého dítěte na výchovu a vzdělávání v návaznosti na ústavní principy a mezinárodní smlouvy o lidských právech a základních
    • vytvářet podmínky podporující sebedůvěru dítěte, rozvíjející citovou stránku jeho osobnosti a umožňující aktivní účast dítěte ve společnosti
    • s dítětem musí být zachováno v zájmu plného harmonického rozvoje jeho osobnosti s ohledem na potřeby osoby jeho věku
    • preventivně výchovná péče – předcházet vzniku a rozvoji negativních projevů chování dítěte nebo narušení jeho zdravého vývoje, zmírňovat nebo odstraňovat příčiny nebo důsledky již vzniklých poruch chování a přispívat ke zdravému osobnostnímu vývoji dítěte
    • vytváření individuálních plánů rozvoje osobnosti 2x v roce a jejich hodnocení

    Základní cíle výchovně vzdělávacího procesu

    Cílem je poskytnou péči dětem sluchově a zrakově postiženým v kombinaci s dalším postižením, dětem hluchoslepým, integrovat je do společnosti, rozvíjet celou osobnost dítěte a vytvářet podmínky pro jeho zdárný všestranný vývoj s ohledem na jeho míru postižení. Zkvalitnit jejich život a socializovat je do společnosti prostřednictvím aktivit, kterých jsou schopni se vzhledem k danému handicapu účastnit.