Zápis do mateřské školy 2019 – 2020 a Den otevřených dveří
Podrobnosti k zápisu do Mateřské školy Beroun pro školní rok 2019 – 2020
Žádost o přijetí dítěte a evidenční list do MŠ s potvrzením pro lékaře – lze stáhnout na web stránkách MŠ, případně vyzvednout osobně v mateřské škole.
V mateřské škole při zápise odevzdáte
Podáním žádosti je zahájeno správní řízení.
Pro děti, které k 31. 8. 2019 dosáhly 5 a více let je předškolní vzdělávání od 1. 9. 2019 POVINNÉ.
CO POTŘEBUJETE K ZÁPISU:
1/Žádost o přijetí: lze vyzvednout v MŠ (8,00 hod. – 12,00hod.) nebo si ji stáhněte na webových stránkách školy.
Přihláška musí být vyplněna čitelně a potvrzena od dětského lékaře (povinné očkování).
2/Kopii rodného listu nebo originál k nahlédnutí.
3/Občanský průkazzákonného zástupce.
Uvedené doklady a vyplněnou a potvrzenou přihlášku si, prosím, připravte k zápisu.
Kritéria, podle kterých bude ředitelka školy postupovat při rozhodování na základě § 34zákona č.561/2004 Sb., v platném znění (školský zákon) v Mateřské škole v případě, kdy počet žádostí o přijetí k předškolnímu vzdělávání v daném školním roce překročí stanovenou kapacitu maximálního počtu dětí pro Mateřskou školu:
Děti jsou přijímány do naplnění kapacity v následujícím pořadí:
1. Dítě s povinným vzděláváním a trvalým pobytem ve školském spádovém obvodu. 2. Dítě, které před začátkem školního roku 2019/2020 dosáhne 4 let věku s trvalým pobytem ve školském spádovém obvodu (pořadí přijatých určeno podle věku k 31. 8. 2019 - starší dítě má přednost před mladším) 3. Dítě, které před začátkem školního roku 2019/2020 dosáhne 3 let věku s trvalým pobytem ve školském spádovém obvodu (pořadí přijatých určeno podle věku k 31 .8. 2019 - starší dítě má přednost před mladším) |
Cílem předškolního vzdělávání je dle školského zákona podporovat rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku, podílet se na jeho zdravém citovém, rozumovém a tělesném rozvoji a na osvojení základních pravidel chování, základních životních hodnot a mezilidských vztahů. Má také vytvářet základní předpoklady pro pokračování ve vzdělávání, napomáhat vyrovnat nerovnoměrnosti vývoje dětí před vstupem do základního vzdělávání a poskytovat speciálně pedagogickou péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Je tedy patrné, že smyslem mateřských škol (dále jen MŠ)je poskytovat dětem vzdělání, které je nedílnou součástí celého vzdělávacího systému, nikoliv jen hlídání a péči. MŠ sice fakticky umožňuje rodinám s malými dětmi skloubit rodinný a pracovní život, nejedná se však o hlavní a zákonem předpokládanou funkci předškolního vzdělávání. Školka není poskytovatel pečovatelské služby, ale vzdělávací zařízení.
Cílem předškolního vzdělávání je výchova a vzdělávání, proto musí být přijaté dítě způsobilé plnit požadavky, které jsou stanovené rámcovým (RVP PV) a školním vzdělávacím programem (ust. § 4, § 5 školského zákona).
INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ DÍTĚTE
Informace pro zákonné zástupce, kteří zvolí individuální vzdělávání dítěte, jsou součástí Školního řádu (viz. Dokumenty).